Start Date

23/02/2022

Price

Free

Course Duration

9 שבועות | 2-3 שעות בשבוע

מה נלמד?

  • המקום של התנ”ך בעיצוב הזהות האישית והלאומית שלנו
  • בחינת האתוסים והמיתוסים של התנ”ך, על עיצובה של החברה הישראלית
  • בחינת המשמעות החינוכית של האתוסים והמיתוסים של התנ”ך

Description:

מה הקשר בין חוה ולילית לטיפול הזוגי שלכם?
מי באמת הרג את גלית?
מה הקשר בין פרשת נזיד העדשים של יעקב ועשיו לד.נ.א הלאומי שלנו?
ו…האם אנחנו באמת “עם סגולה” כמו שסיפרו לנו?

הקורס “מאדם לעם” של מכללת סמינר הקיבוצים יענה לכם על כל השאלות המרתקות האלו ואפילו יפתיע אתכם עם תשובות שלא שמעתם עליהן עד היום… הקורס “מאדם לעם” של מכללת סמינר הקיבוצים עוסק באופן ייחודי בזהות שלנו כיהודים וכישראלים מבעד לסיפוריו המעצבים והמכוננים של המקרא ומכמה נקודות מבט: האישית, הלאומית והחינוכית.

זהותנו כישראלים, יהודים ולא יהודים, היא רכיב מהותי ומשמעותי שמשפיע על השקפת עולמנו ועל אורח חיינו כיחידים וכחברה. מצד אחד עלינו לקבל מגוון דעות ואמונות המייחדות כל אחד ואחת מאתנו, ומצד שני לטפח תרבות של ערכים הומניסטיים המאפשרת את המגוון הזה.
סיפוריו המעצבים והמכוננים של המקרא הם אבן יסוד בתרבות זאת, והקורס “מאדם לעם” של ד”ר מורן גאם – הכהן, הניתן במסגרת לימודי מקרא ותרבות ישראל, עוסק בהם בדרך המשלבת תפיסת עולם ערכית-הומניסטית ותפיסה חינוכית-פדגוגית יצירתית וחדשנית. הקורס עוקב אחר הנרטיב המקראי המספר על הפיכתנו מאדם לעם ובוחן את המשמעות של נרטיב זה ברמה האישית, החברתית והחינוכית כפי שתראו בנושאים שבהם נעסוק:

סיפור בריאת האדם מבעד לזווית האישית שלנו כבני אדם.
סיפור בריאת האישה מבעד לזווית הזוגית והמגדרית שלנו, כבעלי מערכות יחסים זוגיות.
סיפורה של משפחת אברהם אבינו מבעד לזווית המשפחתית שלנו, כבני משפחה.
האירוע המכונן של יציאת מצרים וגיבושו של עם ישראל מבעד לזווית הלאומית שלנו כפרטים בחברה הישראלית.
סיפור הקרב של דוד וגלית מבעד לזווית הפוליטית שלנו בשיח הציבורי והבינאישי.
הקורס עוקב אחר הנרטיב המקראי המספר על הפיכתנו מאדם לעם ובוחן את המשמעות של נרטיב זה ברמה האישית, החברתית והחינוכית כפי שתראו בנושאים שבהם נעסוק:

הלמידה בקורס היא למידה פעילה ורפלקסיבית ומתפתחת בכמה רבדים: ברובד האקדמי – פרשנותו ומחקרו המרתקים והמפתיעים של הטקסט המקראי. ברובד האישי – רפלקסיבי – בחינת מקומו של הטקסט המקראי בעולמכם האישי, ובמישור החינוכי-פדגוגי – בחינת המשמעויות החינוכיות-פדגוגיות של העיסוק בנושאי הקורס על הילדים/ תלמידים שלכם, דור העתיד של מדינת ישראל.

כל יחידת לימוד בקורס מכוונת אל מטלה, פעילות או דיון בקהילת הלומדים, שאליה תגיעו דרך הרצאות קצרות ומרתקות, טקסטים ממקורות שונים ומגוונים, אתרי תוכן עשירים, סרטונים מלווים ואפילו שירים אהובים ומוכרים. תהליך הלמידה יאפשר לכם להעמיק את הידע בסיפוריו המכוננים והמעצבים של המקרא, ובהקשרים המעניינים והחשובים שביניהם לבין התנהלותנו כחברה בישראל מבחינה תרבותית ופוליטית, כאן ועכשיו.

הידע והתובנות שתצברו במהלך הקורס יאפשרו דיון עשיר יותר בשאלות של זהות, מגדר ולאום בחברה רב-תרבותית ומגוונת כמו החברה בישראל של היום, ויסייעו לכם בעיצוב זהותכם שלכם וזו של ילדיכם/תלמידיכם בשדה החינוכי.

הקורס נוצר עבור קהילת המחנכים והמורים בכל תחומי הדעת ורמות ההשכלה, אך מתאים גם לכל מי שמעוניין להעמיק את הידע וההבנה שלו בקשר שבין סיפורי המקרא לבין האתוסים והמיתוסים המכוננים של החברה הישראלית בימינו.

The course is over

The course staff:

Dr. Moran Gam-Cohen

Lecturer

About Me

Giora Alon

Instructor

About Me

Learners Testimonials:

The course told things in a very picturesque and interesting way that even someone who doesn’t have a personal connection to the Bible stories could find them fascinating and wish to learn them in more depth. Suddenly I found myself driving on my way to the seminar, listening to songs on the radio, and thinking to what Bible story they relate to. For me this is something amazing.

The course is very interesting. It’s a new form of learning that I didn’t experience before.

Unlike other online courses, in which I felt no significant and in-depth learning, here it really happens. The weekly assignments are gradual in nature, everything is “served” in the right dosage, and the assignments that we are required to complete require us to consolidate our personal perspective and to shape our opinion – this is a wonderful and very important method!

I loved that the course touches upon our lives and doesn’t just focus on biblical times. It contains many educational aspects and as a teacher it expands my knowledge and allows me to think beyond things and also provides me with creative tools to teach these materials.